Rok 2017 w założeniu miał być rokiem boomu wirtualnej rzeczywistości – sprzedaż sprzętu zdecydowanie wzrosła, jednak nie na tyle, aby robić piorunujące wrażenie. W takim razie co dalej z VR-em? Świat dostępny dzięki specjalnym goglom, hełmom i cardboardom ma przecież do zaoferowania znacznie więcej. Virtual reality to zaledwie początek.
Możliwość przeniesienia się do innego wymiaru, do środowiska niby wirtualnego, a jednak coraz bardziej realnego to niesamowicie kusząca opcja – i to na wielu płaszczyznach. Najczęściej wskazywane kategorie do potencjalnego zastosowania VR to przede wszystkim podróże i turystyka (73,5%), kinematografia i nagrania wideo (67,3%), wydarzenia na żywo (67,0%), urządzanie wnętrz (65,9%), edukacja (63,9%) oraz standardowo – gry (61,0%). Wdrożenie wirtualnej rzeczywistości do codziennego użytku to w gruncie rzeczy kwestia czasu. Ponad 90% osób mających styczność z wirtualną rzeczywistością ma w stosunku do niej pozytywne odczucia. Pytanie brzmi: gdzie kończy się jedna technologia a zaczyna druga? Kiedy mówimy o VR’rze, a mamy na myśli coś innego?
Virtual Reality to pojęcie najbardziej podstawowe i prawdopodobnie najlepiej wszystkim znane. Stanowi przestrzeń cyfrową odciętą całkowicie od prawdziwego świata, pozwalającą wizualnie przenieść się do innego wymiaru. Wirtualna rzeczywistość umożliwia użytkownikowi interakcję z symulowanym środowiskiem. Dobrym przykładem wykorzystania technologii VR jest kampania CSR, AUTOSTRADA DO SZKOŁY, jaką zrealizowaliśmy dla Autostrady Wielkopolskiej. Wykorzystując technologię virtual reality, dzięki goglom i dedykowanej programowi aplikacji uczniowie przenoszą się do wirtualnego świata, gdzie na cyfrowej ulicy rozwiązują zadania związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym.
Augmented Reality, czyli rozszerzona rzeczywistość oznacza z kolei nałożenie cyfrowych elementów na prawdziwy świat. To takie wirtualne, obrazowe uzupełnienie rzeczywistości. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym, przy wykorzystaniu trójwymiarowych, niemalże namacalnych grafik i animacji. Dla Orange Polska postawiliśmy na połączenie edukacji oraz zabawy, decydując się na utworzenie niespodzianki dla dzieci opartej właśnie na technologii rozszerzonej rzeczywistości. Z okazji Dnia Dziecka klienci otrzymywali zestaw kart z postaciami, które ożywały w smartfonie dzięki specjalnej aplikacji AR.
Wirtualny temat (chwilowo!) zamyka Mixed Reality – rzeczywistość mieszana (hybrydowa) czyli jeszcze bardziej zaawansowana forma wirtualnego świata. Dodatkowe elementy wirtualne są nie tylko nałożone na rzeczywistą przestrzeń – one również zachowują się tak, jakby stanowiły część prawdziwego środowiska. Zachowane zostały tutaj prawa grawitacji czy perspektywa co sprawia, że wszystko staje się jeszcze bardziej realne. Brzmi fascynująco i trochę przerażająco zarazem, prawda?
VR to dopiero początek
Rok 2017 w założeniu miał być rokiem boomu wirtualnej rzeczywistości – sprzedaż sprzętu zdecydowanie wzrosła, jednak nie na tyle, aby robić piorunujące wrażenie. W takim razie co dalej z VR-em? Świat dostępny dzięki specjalnym goglom, hełmom i cardboardom ma przecież do zaoferowania znacznie więcej. Virtual reality to zaledwie początek.
Możliwość przeniesienia się do innego wymiaru, do środowiska niby wirtualnego, a jednak coraz bardziej realnego to niesamowicie kusząca opcja – i to na wielu płaszczyznach. Najczęściej wskazywane kategorie do potencjalnego zastosowania VR to przede wszystkim podróże i turystyka (73,5%), kinematografia i nagrania wideo (67,3%), wydarzenia na żywo (67,0%), urządzanie wnętrz (65,9%), edukacja (63,9%) oraz standardowo – gry (61,0%). Wdrożenie wirtualnej rzeczywistości do codziennego użytku to w gruncie rzeczy kwestia czasu. Ponad 90% osób mających styczność z wirtualną rzeczywistością ma w stosunku do niej pozytywne odczucia. Pytanie brzmi: gdzie kończy się jedna technologia a zaczyna druga? Kiedy mówimy o VR’rze, a mamy na myśli coś innego?
Virtual Reality to pojęcie najbardziej podstawowe i prawdopodobnie najlepiej wszystkim znane. Stanowi przestrzeń cyfrową odciętą całkowicie od prawdziwego świata, pozwalającą wizualnie przenieść się do innego wymiaru. Wirtualna rzeczywistość umożliwia użytkownikowi interakcję z symulowanym środowiskiem. Dobrym przykładem wykorzystania technologii VR jest kampania CSR, AUTOSTRADA DO SZKOŁY, jaką zrealizowaliśmy dla Autostrady Wielkopolskiej. Wykorzystując technologię virtual reality, dzięki goglom i dedykowanej programowi aplikacji uczniowie przenoszą się do wirtualnego świata, gdzie na cyfrowej ulicy rozwiązują zadania związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym.
Augmented Reality, czyli rozszerzona rzeczywistość oznacza z kolei nałożenie cyfrowych elementów na prawdziwy świat. To takie wirtualne, obrazowe uzupełnienie rzeczywistości. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym, przy wykorzystaniu trójwymiarowych, niemalże namacalnych grafik i animacji. Dla Orange Polska postawiliśmy na połączenie edukacji oraz zabawy, decydując się na utworzenie niespodzianki dla dzieci opartej właśnie na technologii rozszerzonej rzeczywistości. Z okazji Dnia Dziecka klienci otrzymywali zestaw kart z postaciami, które ożywały w smartfonie dzięki specjalnej aplikacji AR.
Wirtualny temat (chwilowo!) zamyka Mixed Reality – rzeczywistość mieszana (hybrydowa) czyli jeszcze bardziej zaawansowana forma wirtualnego świata. Dodatkowe elementy wirtualne są nie tylko nałożone na rzeczywistą przestrzeń – one również zachowują się tak, jakby stanowiły część prawdziwego środowiska. Zachowane zostały tutaj prawa grawitacji czy perspektywa co sprawia, że wszystko staje się jeszcze bardziej realne. Brzmi fascynująco i trochę przerażająco zarazem, prawda?